På atv'n!

lørdag 5. august 2023

Jada - ferdig!!!

 Så ble mormor-skapet ferdig i dag! Jeg håpet jo det, men torte ikke helt tro på det, men takket være verdens snilleste kjæreste som hjalp meg med de siste tingene så ble det ferdig og båret inn i kveld.

Han skrudde på magnetlåsene på dørene så de holder seg lukket. Skruene på knottene viste seg å være bittelitt korte, men han boret ut noen mm på baksiden av dørene og skuffen slik at hodet på skruene ble felt inn og da kom de langt nok gjennom og knottene kunne settes på.

Jeg hadde kjøpt ørsmå stifter til beslagene og de kom også pent på plass! Alt er ikke like beint, men det går helt fint - jeg er storfornøyd!

Utgangspunktet:


Ikke særlig pent, malingen skallet av i store flak og beslagene var overmalte og det var skittent og fælt.

Men etter noen timer med skraping, sparkling, pussing og masse kjærlighet og omtanke kunne vi stolt bære skapet inn på stua:


Jeg er så fornøyd! Man skulle tro det var laget for akkurat denne kroken på stua vår! Fargen passer perfekt også og det ble akkurat så fint som jeg hadde håpet på da jeg begynte på dette prosjektet!


Lurer på hva min mormor ville sagt om hun hadde visst at jeg skulle ha dette gamle skapet hennes på stua mi? 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar