På atv'n!

mandag 17. juni 2024

Fuglebøker

Det er ikke bare dukker jeg samler på, om man jobber som bibliotekar og i tillegg er over snittet interessert i fugler så er veien kort til fuglebøker! Åjada. Samlingen utvides stadig og jeg sitter titt og ofte med nesa i en fuglebok!

For en tid siden kom jeg over en annonse på finn, noen solgte eldre fuglebøker til den nette sum av kr. 25,- pr. stk! Jeg kastet meg over pc'n selvfølgelig og i helgen kunne jeg gledesstrålende pakke ut 13 fuglebøker til og plassere i hyllene - nå begynner hyllene å bli fulle... Men jeg skal vel alltids få klemt inn noen flere om sjansen byr seg!




Dette er de jeg har hjemme, har en liten samling på hytta også, men det er vel bare 10-15 stk, så her hjemme har jeg rundt 135-140 fuglebøker. Har lagt inn alle i en app, "Mitt bibliotek" så jeg har full oversikt over hva jeg har og kan lett sjekke om jeg finner noe på et antikvariat eller en brukthandel. Når jeg drar på ferie har jeg alltid med meg en fuglebok av typen der man kan identifisere arten etter bilde og forklaring, men vet jo aldri hva man kan få se!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar