På atv'n!

mandag 23. juni 2014

Treningssykling

I går kveld, etter en dag som besto av rolig frokost, rømmegrøtmiddag på Grautdag på Å i Meldal, litt avslapping, bort og titte på Bråttåbjønn ved Vannspeilet på Orkanger, inkl. en runde for å titte litt på Idrettsparken som stadig blir bare finere og finere og så litt avslapping hjemme igjen - så fant jeg ut at nå er det for lenge siden jeg har hatt en aldri så liten treningsøkt altså!
 
Hoppet i sykkeltøyet, grep telefonen og spurtet ut. Var litt i tvil om jeg skulle sykle på hovedveien, men bestemte meg for at akkurat den veien jeg skulle ta (drøye 4,5 km langs trafikkert vei uten noen form for sykkelvei eller fortau) var det lite trafikk nå på søndagskvelden. Og det fikk jeg heldigvis rett i, det var 5 biler tilsammen som passerte meg på 4,5 km.
 
La opp til et bra tempo, synes jeg selv, og svetten kom og beina jobbet rytmisk og fint og jeg storkoste meg på sykkelsetet. Etter 6 km kom det en regnskur, men med en mellomtykk ulltrøye under den tynne sykkeljakka (vi er i Trøndelag her!) så berget jeg finfint, hadde tykke sykkelhansker også. Ble litt kald på lårene, men sånt tåler man jo.
 
Svingte opp foran stallen og stoppet trackingen og tittet spent på resultatet, hvor fort hadde det gått? Hah! 10,22 km på 31:37! Jeg er storfornøyd! Det var til tider heftig motvind og jeg har terrengsykkel med brede dekk, så det er ikke snakk om noen mikrolett racersykkel med dekk på 1 cms bredde her altså!
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar