På atv'n!

torsdag 28. mai 2015

Småfuglene og andre dyr

Som en venninne av meg sa i går - "Du har jo naturens egen dyrehage rett utenfor vinduene du!" - det har hun sannelig rett i! Her er et lite knippe små blinkskudd, de to første fra hytta og de resterende fra hagen her hos Lille Gubben:

Svarthvit fluesnapper hann:


Svarthvit fluesnapper hunn, dette bildet er jeg umåtelig fornøyd med:


Så noen bilder fra fuglebrettet hjemme hos Lille Gubben:

Grønnsisik hann med et stort frø i nebbet:


En liten grønnsisik hunn:


Meisene har jeg ikke lyktes å ta noen gode bilder av etter at jeg fikk telelinsa, men har et par stykker som tåler å vises frem her i alle fall:


"Her kommer jeg med mat til deg!" 


I ettermiddag poserte Hr. Dompap meget villig og fotogen rett utenfor kjøkkenvinduet, til stor glede for meg:


"Sååå stor!"


En annen nydelig finkefugl er bokfinken:



Og i går kveld kom denne lille skjønnheten plutselig sprettende forbi stuevinduet! Jeg klarte heldigvis å fomle frem kameraet og fikk tatt noen bilder. Rådyrbukken sto ganske lenge i pysjet ved siden av plena og spiste og koste seg:


I tillegg til denne gjengen har vi hatt gaupe (!), elg, rev, hare, ekorn og mange, mange flere fuglearter i hagen - jeg elsker å bo på landet og ser virkelig frem til den dagen jeg kan bo her på heltid!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar