På atv'n!

lørdag 4. februar 2017

Fugler i lange baner

I dag har min fuglevenninne og jeg vært på tur sammen og i det vi kom ut på brua ved Ilen kirke slo hun ut med armen mot Ila og sa:"Og hun sier at hun har sett hegrene der borte - der er de jo!" og sannelig! Der satt det fire hegrer i trærne langs elvebredden! Her er to av dem:


Vi ruslet oppover elva og tilbake til brua og satte oss på benken nedenfor og der traff vi både stokkender:


En av dem var ringmerket og en ornitolog jeg vet av sier at siden nummeret begynner på 3 så  betyr det at den er merket i Norge:


Vi traff også vår lille venn Brunnakken:


Endelig fikk jeg en laksand på såpass nært hold at jeg fikk tatt en bra bilde av den:


Kråker var det også massevis av:


Etterpå ruslet vi ned på Skansen og der traff vi bl.a. havelle:


Og en skarv, kom ikke så nære den, men bildet ble nå fint allikevel synes jeg, der den titter ned på kajakkpadleren som glir forbi:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar