På atv'n!

lørdag 12. august 2017

Ny pers!

En løper jeg kjenner via nettet har nettopp løpt sin første 10-kilometer og det attpåtil i regnet - imponert! Men tenkte at jeg kan jo ikke være noe dårligere, nå har jeg løpt 10 km 4 ganger før, men aldri i regn...

Hoppet i løpetøyet i dag, trakk capsen godt ned i panna og løp ut. Regn og surt, men jeg merket fort at jeg hadde kledd på meg mer enn nok. Ble varmt, men ikke alt for varmt heldigvis. Etter 3,8 km tok jeg en tissepause på Oti-senteret, men som vanlig satt det mer mellom ørene enn i blæra, kommer jo nesten ingenting!

Løp så videre og etter 6,5 km var jeg dødsliten og innvilget meg selv ca. 150 meter gange før jeg jogget videre. Ikke særlig mye sprekere akkurat. Da jeg kom på 8,5 km innså jeg at jeg måtte ha jogget mye raskere enn jeg trodde og da jeg rundet 9 km skjønte jeg at dette kunne bli en ny pers!

Og det ble det! Ikke med mer enn 47 sekunder, men pers er pers! Det er jo litt ergerlig at jeg tok den unødvendige tissepausen og i tillegg hadde en ørliten gåpause for egentlig kunne jeg perset med flere minutter! Så neste gang... Denne gangen løp jeg på 1:15:32, neste gang kommer jeg inn på under 1:15:00, det må være målet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar