På atv'n!

mandag 7. august 2017

Tur-O

Til bursdagen min i juni fikk jeg deltagelse i sommerens Tur-orientering her på Orkanger i gave fra en svigerinne. I fjor var det Lille Gubben som var mottaker og da fant vi to poster... I år tok vi med oss ungene, som etterhvert ikke er unger lenger siden de er 16 og 18 år, men omtales nå uansett som "ungene" og sånn kommer det til å forbli til evig tid.

Første runde var mandag 24. juli og vi fant 10/10 poster på den runden. Andre runde var søndag 30. juli og også denne gangen fant vi 10/10! Spesielt artig var det selvfølgelig at vi ganske enkelt fant post 2 som svigerinna mi måtte gi opp å finne.


Siste runde for oss var sist lørdag, 5. august. Denne gangen gikk turen til en del av Orkdal hvor ingen av oss har vært før og dagens løype inneholdt 15 poster! Dette var post 16-30 på denne siden av dalen. Post 16 fant vi lett som en plett, men vi rotet veldig på post 17 og gikk aaaaalt for langt, men kom oss til slutt tilbake på sporet og etter det plukket vi ganske greit post etter post etter post.

Det var selvfølgelig ungene som fant dem alle, vi voksne tuslet bare bak og hadde mer enn nok med å henge på - hadde det ikke vært for at jeg hadde "klippekortet" i lomma så hadde de vel ikke ventet på oss ved postene engang!

Men ved post 25 var det jeg som først fikk øye på den røde og hvite plata der inne i skogen ved myra! Jeg brølte:"Der er den!" og satte i vei så myra skvatt for å komme først frem og bak meg hørte jeg bare Lille Gubben:"Dæven! Det er lenge siden jeg har sett det har vært sånn fart på deg!"


Vi fant alle 15 postene og det var fire slitne tur-o'ere som tuslet tilbake til bilen etter 3 strake timer i marka.

Det er flott her da, ingen tvil om det og mange fine småtasser å treffe!


Det kan være vakkert inne i skogen også:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar