På atv'n!

onsdag 26. september 2018

Sydilla!

Holder på med noe til Lille Gubben, men det får komme på bloggen når det er ferdig - men foreløbig ser det så bra ut at jeg ble helt grepet av sydilla i går! Våknet kl 5:15 i dag tidlig og ble liggende og gruble og fant ut at jeg skulle prøve å sy en lue før jeg dro på jobb i dag, har seinvakt så jeg hadde god tid.

Grabbet til meg nettbrettet som lå ved sengen og søkte etter "lue søm mønster" og fant et som så enkelt og greit ut på Syskolenog da jeg omsider krabbet ut av sengen og fant pc'n så printet jeg ut et veldig enkelt luemønster.

Etter litt tegning fant jeg frem et stoff og klippet i vei. Etter en liten stund og fire (!) sømmer, lå det en fiks ferdig lue på bordet foran meg! Jeg fikk blod på tann og etter en liten stund til var det to! Disse to er tiltenkt to jeg kjenner og jeg håper ikke de ser dette før de får dem...


Guttungen kom tassende opp og det gikk opp for meg at jeg ikke hadde spist frokost ennå... Etter frokosten ropte fremdeles symaskina på meg og det tok ikke lenge før jeg hadde sydd en kulue til meg selv! *haha* Jeg synes den ble råkul!



Er så stolt! Og det er så gøy! Selv om disse ikke ble sydd på den nye maskina ettersom den står hjemme hos Lille Gubben, men jeg lånte jentungens (min gamle) symaskin og sannelig funket det fjell å bruke "falsk overlock" på den også! Selv om den av en eller annen grunn snur stingene så jeg må ha stoffet motsatt vei, men det funker jo så lenge det er småting som dette som skal syes da.

Tar med min egen. nye maskin hjem i helgen tenker jeg og koser meg litt med å sy mer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar