På atv'n!

mandag 24. september 2018

Uken som gikk

Ja, hva skjedde egentlig i uken som gikk?

Jeg fikk nok et lite flyttelass utover til min kjære, utrolig hva som går inn i den stasjonsvogna når jeg legger ned baksetene! Volvo altså! Kan ikke annet enn å elske den bilen!

Torsdag morgen satt jeg og spise frokost, hadde akkurat gjort meg ferdig og skulle til å ordne meg til å dra på jobb da noe i hagen fanget oppmerksomheten min. 2 rådyrkalver som løp rundt! Jeg ble jo sittende og se på dem og de var helt spinnville! Så roet de seg litt ned og begynte å spise og mor dukket opp. Da ble den ene kalven helt vill og fikk med seg mor på leken og de to herjet helt bananas rett utenfor stuevinduet mitt i flere minutter! Jeg så på dem og lo så tårene trillet mens kameraet nesten gikk varmt!


På lørdag var jeg på jobb - kjempekoselig! Masse folk, flere satt og jobbet, en hadde kommet kl. 7:15 kunne han fortelle! Kjekt med Meråpent bibliotek altså! Flere kom og fikk ordnet seg lånekort og satt og jobbet og mange barnefamilier stakk innom i drittværet. Var en sånn lørdag der det er helt ålreit å være på jobb.

Om kvelden bakte jeg kake - vi spiste opp resten av den jeg bakte uka før og denne gangen hadde jeg i litt sitronsaft og sitronskall også. Den første glausren ble alt for sur ifølge kjæresten, så jeg lagde en med mye mindre sitronsaft i. Planen var å ta bilder underveis og lage en bloggpost av det, men plutselig sto forma i ovnen uten at jeg hadde knipset noe som helst...

I går hadde vi "Game of Thrones"-maraton. Ute regnet det vannrett og var sol med 5 mins mellomrom så det var ikke vær til å være ute. Men ypperlig vær til å sitte inne, drikke te og spise formkake og se 5 episoder av "Game of Thrones". Perfekt!

Senere på dagen var vi hos barnas (vel, ungdommenes...) far og feiret han som ble 20 år i forrige uke. Ingen liten gutt lenger nei, men en voksen mann med skjegg, mørk stemme og det er jo mange år siden han vokste forbi sin lille mor. Men min lille Storegutt er han nå uansett.

Nå er det mandag og en ny uke ligger foran meg. Skal tro hva den vil ha å by på?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar