På atv'n!

tirsdag 26. februar 2019

Skippertaksmetoden...

Jeg trener etter skippertaksmetoden. Var jo et år eller to der jeg trente regelmessig, jogget 2-3 ganger i uka, 1-2 ganger sammen med kjæresten og trente litt styrke ved siden av og var i rimelig god form. Men så skjedde det ett eller annet sommeren 2017 og vi kom aldri tilbake i tralten igjen. Har vært en og annen økt og en og annen løpetur, men ikke noe regelmessig.

For en liten måned siden skulle jeg jo begynne å trene litt regelmessig igjen tenkte jeg, rakk en - EN - styrkeøkt før jeg gikk rett ned med en luftveisinfeksjon som slo meg helt ut i over 2 uker. Så takk for den.

I dag følte jeg meg i fin form og tenkte at jeg skulle gå et stykke og ta bussen resten da jeg skulle hjem fra jobb. Om jeg kunne gått hele veien? Joda, har gjort det noen ganger, men deler av veien er såpass bratt at da kan jeg ikke ha på meg det jeg hadde på meg i dag. Med tunge vintersko, kjempetjukk ytterjakke (var kaldt i morrest!) og en rådyr ulljakke jeg slett ikke har planer om å svette ut så var det ikke aktuelt å gå opp bakkene. Så jeg gikk fra Moholt og ned til Lerkendal stadion.

Sto der og sullet litt på mobilen mens jeg ventet på bussen og lente meg mot den ene hjørnestolpen i buss-skuret. Da kom en dame styrtende inn i skuret, dyttet lett borti meg og sa intenst:"Unnskyld! Unnskyld!" og mer eller mindre presset meg ut av skuret før hun begynte å tøye ut den ene foten mot hjørnestolpen... Jaja. Vi har alle vårt, det var flere stolper der hun kunne tøyd ut på, men kanskje den var favoritten? Kanskje hadde hun krampe i fotbladet eller leggen? Ikke godt å vite.

Bussen  kom og jeg tok den opp bakkene og hoppet av noen holderplasser før heimen og labbet i vei igjen. Da jeg kom hjem hadde jeg gått nesten 4 km! Fornøyd med det.

Etter middagen slappet jeg av litt, så Sashi skrive historie i Master Chef Australia ved å vinne sin andre immunitetsnål og så skiftet jeg til treningstøy.

Nå sitter jeg i sofaen etter en velfortjent dusj etter å ha trent styrke og smidighet (høres litt finere ut enn tøy og bøy...) i 35 min og jeg kjenner allerede at i morra vil jeg være nærmest invalid...


Vektstanga (ja, jeg kunne godt hatt litt tyngre skiver på!), to håndvekter, den røde treningsmatta (den mørke trekanten nederst i høyre hjørne er en blå treningsmatte) og den rosa kladæsjen er et treningsstrikk som jeg liker ganske godt å bruke. Bortsett fra at det stinker gummi av hendene etterpå. Æsj.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar