På atv'n!

onsdag 3. april 2019

Juice - jeg?

I forrige uke gikk bloggeren Pappahjerte ut og skulle drikke kun frukt- og grønnsaksjuicer en hel uke! Først var jeg kjempeskeptisk og syntes at dette var noe stort tull. Så tok jeg titt på de to filmene han la ut senere i uka og ble omvendt...!

Har en juicepresse som ble kjøpt for flere år siden for å få ungene til å drikke mer juice og der står den nå... Nå har jeg plukket den frem og mandag kveld lagde jeg en fruktjuice i stedet for kveldsmat, en appelsin, ett eple, en kiwi og en bit ingefær:


Kjempegod!

I går jobbet jeg på Moholt og da pleier jeg å kjøpe lunsj på Kafe kjokkenbordet og da går det i havrebrød m/ost, skinke og grønt og en svele (Monica lager vanvittig gode sveler!), men i går ble det en salat (og en svele...)


I går kveld var det nok en fruktjuice som den på mandag, men i dag tok jeg mot til meg og lagde en real grønnsaksjuice til frokost! Frokosten besto av 1 wasa havreknäcke med avokado og sitronpepper + en liten juice av brokkoli, grønnkål, ingefær, gulrot og eple + litt sitronsaft, hadde ikke kjøpt sitron så det ble en liten klunk fra en flaske. Kjempegodt!


Som mellommåltid gikk det en en stor juice av brokkoli, grønnkål, eple, ingefær og sitronsaft - i dag har jeg drukket en hel brokkoli! 

Har også dilla på Grete Roedes bønnegryte, men jeg endrer litt på den, bruker chilibønner fremfor kun røde bønner, kutter litt ned på karrien (den blir kruttsterk og jeg er glad i sterk mat!) og har i 1/2 boks kokosmelk. Mmmmm....!!!

Jeg er klar over at det stort sett er tarminnhold og vann, men på to døgn har jeg gått ned 1 kilo! Komme nok til å fortsette å juice og spise grønnere, men kommer ikke til å gå over til bare juicing, det tviler jeg på, blir nok 1-2 juicemåler om dagen og ellers vanlig, næringsrik mat med mye frukt, grønt og belgfrukter og noe animalsk også. Håper jeg.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar