På atv'n!

søndag 24. mars 2019

Søm, søm og mer søm

Dro ned til byen en tur i går formiddag, hadde flere ærender, bl.a. skulle jeg innom Abbys tekstiler og kjøpe noe stoff. Fikk et gavekort der til jul og det hadde jeg tenkt å bruke nå. Hadde sett meg ut et stoff med ugler på som jeg har tenkt å sy en sofapute av og så slo det meg forleden dag at jeg ikke har sydd noen kjole i rødt med hvite prikker...

De hadde tre ulike jersey-stoffer som var i rødt med hvite prikker og jeg gikk for det med de største prikkene, de andre hadde litt feil rødfarge.

Da jeg kom hjem tok jeg meg faktisk på tak og klippet og limte sammen 36 (!) ark fra en pdf-fil. Neste gang jeg skal bestille et så stort mønster skal jeg bestille papirmønster om det er mulig! Tegnet av riktig størrelse og klippet ut mønstrene i matpapir og tenkte ikke jeg skulle gjøre mer den dagen. Men så var guttungen på jobb og jentungen holdt på med skolearbeid så jeg klippet like gjerne ut delene i stoff også. Og da var det jo bare å begynne å sy da!

Mønsteret er Sommerflørt og jeg synes syveiledningen var litt uklar på noen punkter, men fikk det da til. Skal egentlig ikke være lommer på denne, men det må jeg jo ha, så jeg sydde på lommer på samme måte som på Jerseykjole m/swing.

Utpå kvelden i går var kjolen ferdig!


Var litt spesielle ermer på denne:

Er kjempefornøyd! Da jeg sto opp i dag sydde jeg et matchende hårbånd:


Nå var jeg virkelig i siget og produserte hårstæsj i lange baner:


Det hårbåndet jeg har på meg på bildet over er det nederste på bildet, øverst til høyre er det et knyte-hårbånd og til venstre to hårstrikk, ett til denne kjolen og ett til den kjolen jeg sydde tidligere i uken.

Men jeg ga meg ikke med det! Det er jo så koselig å sy dukketøy så Anne Lise fikk også ny kjole i samme stoff som min.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar