På atv'n!

tirsdag 27. juni 2023

Årets drivhus-planter

 Også i år er det planter i drivhuset - selvfølgelig! Her er et knippe bilder av plantene jeg har i år:

Agurk, 4 planter, 2 på hvert bilde. De på bilde 1 fikk et lite kuldesjokk da de flyttet ut i drivhuset, kuret litt en stund og fikk hvite flekker på bladene, men se på dem nå! Straks høsteklare agurker under bladene her:


Bilde 2, disse vokser og vokser så det er nesten synlig for hver dag og jeg har alt høstet 4 agurker fra disse:


Paprika har jeg også, jeg begynte å stusset litt da de ble lange og gule, de kom liksom gule ut fra blomsten. Måtte ta en sjekk på frøposen fra Frøbiblioteket på jobben og det viser seg at de er av sorten Ferenc Tender og de skal være sånn, blir røde etter hvert da. Spennende!


Jeg har selvfølgelig også tomater, i år skulle jeg små tomatplanter tenkte jeg, busktomater... Ehm... Nei, Tiny Tim var ikke en busktomat. Det er 160 cm opp til tverrbjelken de er i ferd med å nå. Har høstet 2 modne tomater så langt, det er noen grønne og masse blomster så her blir det forhåpentligvis godt med tomater utover sommeren!


Årets nykomling hos meg - physalis! Prøvde å så frø, men det kom ikke opp noe som helst, men jeg fikk kjøpt denne fra den dame lengre borte i bygda.


Den har en del blomster og sannelig har noen av dem blitt til disse små "lyktene" som fruktene vokser inni:


Stas!


Dette blir bare gøyere og gøyere utover sommeren! Er utrolig takknemlig for drivhuset mitt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar