På atv'n!

søndag 29. oktober 2023

Litt dukkekos på en søndag

 Jeg koser meg av og til med å dandere litt i hylla med de små dukketingene og pusler med å finne en annen kjole til en av dukkene eller noe sånt. Det er kaldt ute i dag og med en uvi, som riktignok er godt på tilbaketur, så holder jeg meg stort sett inne selv om det er nydelig vær ute. 

Her er et bilde av den lille hylla jeg setter de små dukketingene i, 3 små vogner som fikk plass, de tre små-vognene som ikke får plass i hylla står på mormorskapet under. En gammel dukkekjele uten lokk, et par gamle dukkesko og litt annet småtteri har også fått plass. Koselig synes jeg!


Svane-søstrene, Solveig og Svanhild, lurer på om de skal ta seg en liten trilletur med den nye dukkevogna si og den lille Petitcollin-dukken er godt fornøyd med at hun har fått plass oppi den.


Den største svanedukken har lenge manglet klær og har bare hatt på seg truser og en for stor strikkejakke og det går jo ikke nå som høsten er over oss for fullt og det er kaldt! Så jeg har lett litt i skuffene på loftet og fant både strømper, trøye med blondekrage og et strikket "fana"-seleskjørt som passet perfekt! Og med et par Cinderellasko jeg nylig har kjøpt ble hun både fin og fornøyd og sitter og leker litt med hesten sin.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar