På atv'n!

torsdag 16. mai 2013

Tidlig på'n!

Siden Lille Gubben har begynt å gå til jobben så må jeg også få tatt en trimtur på morgenkvisten og 06:19 var jeg i farta! Vel oppe på det første utkikkspunktet har jeg denne utsikten:
 
 

Og nede på bakken lyser små, gule hoder mot meg!


Jeg var ikke helt sikker på om jeg skulle bli glad for at det var bart hele veien, eller småirrtert fordi jeg da kunne gå lenger... Jeg valgte å gå da og det var jeg glad for et lite stykke etterpå!


For der fløy Hr. Musvåk rundt og skrek mot noen kråker som gjorde sitt beste for å erte ham på morgenkvisten, uoppdragne kråkene! Han brydde seg lite, fløy bare høyere opp og lå helt stille og svevde på vindene leeeenge...


Kanskje holdt han et øye med Fru Musvåk som også tok seg en morgentur, men hun valgte å sette seg i toppen av et grantre. Jeg sto dessverre såpass langt unna at jeg ikke fikk tatt nærbilder akkurat, dette er maks zoom på mitt lille kompakt-digitalkamera. Men en flott opplevelse var det!


Her er det lenge siden det har bodd folk...

Lurer på når denne var i bruk sist? Det må vel være både en og to mannsaldre siden antagelig. Men den har sin sjarm allikevel der den står forlatt i gresset og minner om fordums tider.
 

 
I dag brukte jeg 1t 9 min på 5,5 km. Sånn er det når man roter bort sikkert 5 min på å se på musvåkene og stopper både her og der for å ta bilder til bloggen. Men jeg storkoser meg på tur og tar ikke akkurat det så nøye! En deilig start på dagen!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar