På atv'n!

onsdag 5. juni 2013

Granåsen - Rønningen gård

Jeg hadde egentlig tenkt meg en annen tur i dag, men siden det var 8 grader og regn i lufta så ble planene endret og jeg satte kursen mot Granåsen:


Det var ingen som hoppet der i dag, derimot så det ut som de drev med noe utbedringsarbeide i unnarennet. Jeg skulle følge stien fra Granåsen til Rønningen gård, men skjønte ganske fort at jeg hadde tatt feil, her står jeg på en ski-bro og tar bilde.


Jeg kom meg ned på asfaltveien igjen etter en stund og syklet derfra opp til "hovedveien" inn til Rønningen gård. På vei innover passerte jeg ei knøttlita tjønn, Kåttåtjønna.


Etter mange, lange og bratte motbakker kom jeg omsider opp til Rønningen gård som er et flott sted i Bymarka, vi har flere slike hytter som er åpne for servering noen dager i uka sommer og vinter. Rønningen må vel være den største kanskje?


På vei innover demret det for meg at sist jeg syklet der (jeg har syklet der bare en gang tidligere) så sa jeg til meg selv etterpå at jeg aldri skulle sykle til Rønningen igjen! Det er bare 2,7 km fra asfaltveien, men det er 2,7 lange og bratte kilometer! Går fort og greit tilbake igjen da... Litt rød i trynet og småsvett da jeg endelig kom frem ja!


Hadde med vannflaske (med kranvann, gjenbruk!) og en energibar fra YT Tine. Jeg har prøvd drikke og kesam tidligere og ingen av delene falt i smak. Det gjorde heller ikke denne og det var like greit, ved nærmere ettersyn veier baren 55 gram og inneholder 23 gram sukker!!! Hvor sunt er det liksom!?


Ikke ser den videre delikat og innbydende ut heller synes jeg. Nei, jeg skal prøve å lage mine egne energibarer og har funnet et par oppskrifter på nettet som jeg skal prøve når jeg får tid.


I dag ble turen på 20,1 km / 100 min. Var bedre kledd i dag enn i går, med kortermet ulltrøye under sykkelskjorta, goretexbukse utenpå sykkelbuksa, hele hansker og lett fjellsko. Men jeg var iskald da jeg kom hjem uansett...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar