På atv'n!

tirsdag 11. juni 2013

Skummelt!

Jeg sykler stadig til jobben, men i dag ble det litt i overkant småskummelt for min del. På vei herfra:
 

 
til hit:

 
syklet jeg gjennom Kroppanmarka, ned Fossestueveien. Jeg nærmet meg der man kan ta inn til høyre mot Turistveien og plutselig kom en bil opp på høyre side av meg og klemte meg stadig nærmere grøfta! Damen som kjørte skulle svinge inn og enten så hun meg ikke eller så ga hun blaffen, og bare fortsette med å legge seg godt ut mot høyre der jeg syklet! Jeg hadde jo forkjørsrett i og med at jeg skulle rett frem, men fant det best ikke å tviholde på den og stoppet så hun fikk svingt uten at jeg havnet i grøfta.
 
Hun kunne ikke ha unngått å se meg, jeg sykler i en jakke som denne:
 
 
Og den er enda klarere i fargene enn på bildet, det var høylys dag, men ingen sol som kunne blende og ingen bil som kom imot med blendende lys heller. Skjerp deg, dama!
 
Brukte forøvrig 42 min / 10 km.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar