På atv'n!

søndag 14. september 2014

Tomater - eller ikke?

I fjor og i år har jeg gjort et forsøk på å dyrke tomater i et lite drivhus fra plantasjen (sånn verandadrivhus) og et ombygd vintrineskap (som definitivt synger på siste verset!). I fjor hadde jeg en høy sort og de ble modne med et nødskrik. I år har jeg en mindre sort som skulle bli tidlig modne, men det er først nå at de første tomatene antar en viss rødfarge! Fikk dette bildet fra Lille Gubben i dag:


Jeg tror dette blir siste gangen jeg orker prøve tomater altså. Det er jo stor stas, men 20 tomater er liksom ikke den helt store belønningen for å gå vente og pusle med plantene hele sommeren...

Nei, neste år tror jeg at jeg satser på litt poteter, gulrot og rødbeter. I tillegg til epletreet (som i år bare hadde noen blomster, men ikke en eneste kart...), rabarbraen og noen urter. Løk hadde vært gøy å prøve kanskje, må lese meg litt opp på det før neste års hagesesong er i gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar