På atv'n!

mandag 29. juni 2015

Stakkar liten!

Etter at vi kom hjem fra hytta og hadde grillet i går sendte jeg Lille Gubben ut på verandaen for å fylle på fuglemateren som var tom. Det tok ikke lang tid før han kom inn igjen - "Kom! Ta med deg kameraet og kom!" Jeg grep kameraet og labbet etter ham ut og da jeg forsiktig tittet rundt hjørnet lå det en liten fjærball på verandagolvet:


Vi var ikke sikre på om den levde eller om den var død, men jeg listet meg bort og konstaterte at den levde og at det var en liten dompapunge:


Den var noe av det søteste jeg har sett!


Etter en stund tok jeg den opp og holdt den litt, men da jeg satte den ned falt den liksom over til den ene siden og det virket ikke som om den klarte å bruke den ene foten.


Etter at jeg hadde holdt den en stund flakset den litt med vingene før den hoppet ut av hånden min og fløy bort til en liten gran 8-10 meter unna, hvor den mer eller mindre styrtlandet. Jeg gikk forsiktig bort for å se etter den, men fant den ikke igjen. Lille Gubben mente han hørte dompaplyder, kanskje den ropte på mamma eller pappa? Aner ikke hvordan det gikk med den, faren er vel stor for at det ikke gikk så bra, men man håper jo at den lille fjærballen kom til hektene og klarte seg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar