På atv'n!

torsdag 4. august 2016

Gårsdagens joggetur

Vi holder nå på med joggingen vår! Foten til Lille Gubben har respondert bra på hvile, smøring med tigerbalsam og lett jogging og også i går jogget han 3 km uten problemer med foten. Vi startet på den vanlige ruta, men etter en km ropte det bak meg at vi kunne jo bare fortsette rett frem til endomondoen sa 3 km. "Men vi kommer jo ikke så langt, vi må jo snu ved brua og dit er det to!" ropte jeg tilbake og fikk til svar:"Neida, vi løper hesteløypa!" Eh? "Men hva om det kommer en hest da?" Her snakker vi travere i trening altså, ikke en shetlandsponni... "Nei, det gjør det da vel ikke!" var svaret. Neivelnei.

Vi tok hesteløypa og jeg måtte bare flire over kroppens reaksjon på å løpe en ukjent vei! Selv om det er like flatt der også så er underlaget litt annerledes tydeligvis og det føltes litt pussig å jogge en annen vei enn det vi er vant til. Men 3 km gikk greit, litt småsliten i kroppen, men beina fungerte helt fint og jeg var ikke særlig andpusten, peste ikke noe etterpå faktisk! Og det er moro! Artig å kjenne at sommerens joggeturer har gitt resultater!

Nå er "problemet" om man kan kalle det det, at Lille Gubben er bestemt på å holde seg til 20-22 mins økter, altså 3 km, mens jeg vil prøve å presse meg litt mer. Har jo jogget 4 km ved et par anledninger og det frister å fortsette med det nå når 3 km går såpass lett og uanstrengt. Så det spørs om det blir noen turer på egenhånd også fremover...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar