På atv'n!

onsdag 17. januar 2018

Moro med symaskin!

Jeg går med planer om et litt større syprosjekt, men inntil alt er klart så koser jeg meg med noe adskillig mindre. Nora-dukken min ankom jo huset iført en litt sliten, men veldig søt solkjole:


Jeg har vasket den, men den trenger nok en omgang med både strykejern og nål og tråd + ny knapp. Jeg tror muligens den kan være original så det kommer ikke på tale å kaste den! Men man trenger jo mer enn EN kjole, ikke sant?! Man kommer jo fra et møblert hjem!

Så i går tok jeg frem symaskina og en stoffbit og sydde en ny kjole etter mal av denne og jeg synes den ble riktig søt om jeg skal si det selv.


Sømmen som fester skjørtet til linningen skled litt opp for meg da jeg sydde der jeg har festet selene foran, burde brukt flere knappenåler og satt dem "på høykant" og ikke langs stoffet. Blir neste gang, har jo flere småfrøkener!


Baksiden:


Den ble da søt? Skal se om jeg finner mønster til en truse også, for jeg har igjen en slant stoff.


Det er koselig å sy dukkeklær da, det går så fort og så ble det jo fint.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar