På atv'n!

onsdag 3. januar 2018

Nytt år - nye muligheter og alt det der

Da var det 2018 gitt, nytt år med nye muligheter og alt det der. I år har jeg ikke ett eneste nyttårsforsett. Fjorårets løpemål startet jo suverent og gikk i dass så det sang - så jeg gidder ikke prøve meg på et sånt stunt i år gitt.

Startet året med en deilig gåtur på 5,5 km på mandag i nydelig vintervær. I dag hadde jeg seinvakt og tok meg selv kraftig i nakken og tok på løpetøy da jeg sto opp og vekket jentungen kl. 6:30. Da hun gikk til skolen 7:40 slo jeg følge og vi gikk sammen opp gata og der skilte vi lag, hun for å treffe en venninne på vei til skolen og jeg for å jogge litt. Lunte-jogget rolig bare, det er jo så lenge siden jeg jogget skikkelig at formen ikke er stort å skryte av.

Tok bare en liten runde og trodde ikke den var stort mer enn 2,5 km, men til min store overraskelse viste Endomondoen at den var 3,3 km og det er i grunnen ganske passelig. Innrømmer at jeg stoppet et par ganger for å snyte meg og rusle noen skritt, men jogget så rolig videre. Brukte nesten 29 min, men tatt i betraktning at jeg ikke har jogget skikkelig på månedsvis så er jeg fornøyd jeg!

Da jeg kom hjem tok jeg en dusj og etterpå satte jeg i gang med å lage lunsj for resten av uka. Lagde tre like salater med maiskorn, ananas, kikerter surret i karri (lagd i går kveld så de lå klare i en boks i kjøleskapet), noen terninger fetaost, paprika, agurk, reker og crispisalat. Okkuperte nesten halve kjøleskapet på jobben med tre store salatbokser, tre epler og en boks med knaskegulrøtter! *haha*

Så tung som jeg var 1. nyttårsdag er det flere år siden jeg var og sånn kan det bare ikke fortsette rett og slett. Så nå har jeg tatt frem brukeren min på MyFitnessPal igjen og teller litt kalorier en stund, det pleier å gjøre susen det.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar