På atv'n!

søndag 3. mars 2024

Det spirer i kjøkkendyrkeren!

 I dag er det 3 uker siden jeg sådde årets første frø, tomater og paprika. Tomatene tittet opp etter en ukes tid og nå ser de slik ut:


Jeg stusset en stund på hvorfor noen av dem ble så høye og de andre så lave, helt til jeg husket at jeg sådde tre ulike sorter... Jada. Alle skal være busktomater da, jeg orker ikke de digre plantene i drivhuset, det blir så mye ekstra jobb med de store synes jeg. Oppbinding og greier. Mener jeg har to røde og en gul sort.

Paprikaene har latt vente på seg og jeg hadde nesten gitt opp håpet, de skal jo ha en spiretid på 10-12 dager, men glimret med sitt fravær. Så da jeg tittet i pottene i dag tidlig så var det sannelig to små, fine paprika-spirer der! Jeg sådde to frø i hver potte, men i den andre potta er det fremdeles ikke noe tegn til liv, men det holder jo med to planter til oss da.


Dette er like gøy hvert år! Har noen flere frø, agurk og purre, som jeg bør få i jorda i løpet av uka som kommer, det er jo et håp om at jordsekkene som ligger i stallen har tint såpass at jeg kan ta inn noe nå.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar