På atv'n!

torsdag 29. februar 2024

Vårens første fugle-tur

 Eller - vår og vår... Det er bare 29. februar, men man lar seg jo lure hvert år om det blir lunt i været og snøen smelter, selv om man godt vet at det kommer flere snøfall i et par mnd til.

Ruslet en tur med kamera for å se om det var noe fugleliv i dag. Og joda, selv om det ikke var så mye spennende, så var det da noen fugler og litt fugleliv.

En vakker skjære satte seg foran meg på stien.


En ravn sammen med noen kråker, usikker på om de lekte sammen, om kråkene ertet ravnen eller om ravnen prøvde å ta kråkene. Jeg liker forøvrig navnet/betegnelsen korp bedre enn ravn, vet ikke helt hvorfor, men det føles litt mer mystisk og spennende.


Ravnen fløy litt rundt og jeg knipset og knipset!


Stokkender er aldri feil.


En av kråkene på vei opp fra fjæresteinene.


Så også en flokk ærfugler som jeg først trodde var kvinand hunner, men det stemte liksom ikke helt og etter å ha studert bildene nøyere da jeg kom hjem + litt googling så har jeg kommet til at det var en flokk unge hanner av ærfugl.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar