På atv'n!

søndag 25. februar 2024

Dagens frokost

 Jeg har savnet knekkebrød eller brød, jeg har jo spist kh-redusert brød og Wasa Husman, men akkurat nå er det uaktuelt og siden jeg ikke er så begeistret for disse rene frøknekkebrødene så var jeg litt rådvill. Har jo sett at Thor Foseid selger en spesiell brødmiks, men den er relativt kostbar og må bestilles så jeg har drøyd det litt, ikke alle slike brød er like gode, uten at jeg aner hva dette smaker.

Her om dagen fant jeg en lenke på fb til et brød som heter Nødbrød, også en oppskrift fra Thor Foseid og i går kveld lagde jeg brøddeigen og tenkte jeg skulle steke det i dag tidlig og ha nystekt brød til frokost. I det hodet traff puta i går kveld husket jeg hadde glemt å ha mandelmelet i deigen! Lot den bare stå og sto opp tidlig i dag og tilsatte mandelmel, litt mer stevia (jeg utstår ikke sukrin så det utgikk!) og 1.5-2 dl vann som ikke står i oppskriften, men som jeg så flere hadde gjort. Inn i ovnen med brødet og jeg tok en dusj mens det stekte.

Det ble ikke så høyt, men det luktet veldig godt!


Selvfølgelig hadde jeg ikke tålmodighet til å vente særlig lenge før jeg måtte smake! Gikk fint å skjære i det selv om det var varmt, det er jo ikke et mel-brød dette.


Litt grønt på siden, et lite lag bremykt og så hjemmelaget makrell i tomat. Å hildrande du! Himmelsk! Det skal egentlig være bare 1 skive brød pr. måltid, men dette brødet ble så lite at jeg tok to, sammenlagt blir de ikke større enn den hjemmebakte skiva til mannen. Tallerkenen er en frokosttallerken, ikke en middagstallerken. På siden er det et glass vann og en kopp te. Nydelig søndagsfrokost!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar