På atv'n!

mandag 12. februar 2024

Endelig fikk hun et nytt syn på livet!

 I slutten av november (!) kjøpte jeg en temmelig sliten Lærdalsdukke, er usikker på om hun er Anette eller Anne Bett, men heller mer og mer mot at hun er Anette. Uansett - hun så ikke ut!



Hun hadde en del røde merker, tusj?, og spesielt øynene var helt ødelagte. Jeg pellet dem ut, men de sto ikke til å redde så jeg bestilte to par nye på etsy, tok to ulike størrelser og håpet at ett av settene skulle passe.

I påvente av nye øyne fikk hun en rekke omganger med Basiron kvisekrem, ja, du leste riktig! Det bleker bort slike flekker, men det tar litt tid. Etter hvert ble hun finere og finere i ansiktet:



Øynene kom i romjula, men ingen av dem passet så jeg måtte bestille nye. Tre sett denne gangen - ett av dem må da passe, tenkte jeg! Og i dag, 12. februar kom de nye øynene (det tar tid å få dem fra Kina) og det midterste settet passet perfekt! Hodet hennes ble lagt i 75 grader varmt vann i ett minutt omtrent, øynene ble smurt med bittelitt olivenolje på baksiden og de smatt lett og greit på plass!


Sånn! Hun ble da riktig søt med nye øyne og et nytt syn på livet! Hun skal få nye klær og noe stæsj i håret også når jeg kommer så langt.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar