På atv'n!

tirsdag 6. august 2024

En havfruedukke til og en hjemmelaget (?) dukkevogn

 Satt og surret på nettet her om dagen og kom over en nettbutikk som solgte bl.a. noen gamle dukker og leker! Oldshit-vintagetreasures og her var det mye moro! Jeg endte jo med å kjøpe et par ting selvfølgelig, spiller ingen rolle hvor mye innkjøpsstopp jeg ilegger meg selv...

En nydelig liten havfruedukke, ca. 22 cm høy og laget i det skjøreste, fineste celluloid. 


Hun kan ikke være lekt mye med! Hun ser jo helt ny ut og kjolen er nok original og bærer egentlig ikke særlig preg av tidens tann den heller. Hun må ha ligget pent nedpakket i mange år, tror jeg.


Ikke en eneste avskalling i ansiktet eller noe! Bare vakker!

Jeg kjøpte også en gammel og sannynligvis hjemmelaget liten dukkevogn. Passer til dukker på ca. 15 cm denne, tenker jeg, har faktisk ikke prøvd. Utrolig nok.





Veldig søt og den har nok vært lekt en del med tenker jeg, selv om den ser hel og fin ut. Den lykkelige lille dukkemamma som har hatt denne har tatt godt vare på den.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar