På atv'n!

søndag 18. august 2024

Stinne hender og kul på finger

 Til vanlig spiser jeg jo ganske så karbohydratredusert og stortrives med det, men innimellom blir det en og annen utskeielse, som denne helgen. Fredag valgte vi å spise pizza på den lokale campingen, de serverer verdens beste steinovnsbakte pizza fredager om sommeren og siden dette var sesongens siste så tok vi en tur. Våknet i går med kroppen stinn av vann og 800 g tyngre enn morgenen før.

I tillegg var jeg hos jentungen i går og feiret bursdag, ble to tacolomper, 2 stykker vanlig sjokoladekake, 2 Hobby-sjokolader og noen seigmenn. Så i dag er hendene realt stinne og ømme og vonde gitt. Den ene ringen har jeg ikke sjans til å få av meg, til vanlig glir den lett av fingeren.

I sommer har jeg også fått en kul, med all sannsynlighet en Heberdens knute på ytterste ledd på høyre pekefinger. Det kan ha en sammenheng med artrose, men trenger ikke å ha det. Den gjør stort sett ikke vondt, men kan stikke til av og til og om den kommer i klemme (f.eks. mellom to bøker på jobben) så gjør det vondt. 


Tilbake til karbo-redusert kost igjen i alle fall, så hendene blir mykere og mer eller mindre smertefrie. Med molybdendråper (3 dråper i 1/2 glass vann tre ganger i uka) er fingrene også ganske så smertefrie nå og det er en lettelse! Allikevel hender det jeg våkner om natten og ikke klarer å knytte nevene for "midtfingrene" er så stive og vonde. Men ingen tegn på artrose på verken mr eller røntgen der altså... 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar