På atv'n!

onsdag 11. september 2024

Yoga-bukse

 Jeg har blitt helfrelst på yoga og har de siste 3 ukene drevet med yoga, gjerne en liten økt både morgen og kveld! Synes jeg ser tydelig forskjell på kroppen allerede, så dette er spennende!

Har forelsket meg i en yoga-bukse på nett, den ser ufattelig deilig og myk ut, men koster 1100,-... Noe jeg synes var litt i overkant, selv om buksa er i 29% merinoull. Nå har jeg jo symaskiner og utstyr i lange baner, så veien var kort til  nettet og leting etter mønster og stoff. Etter diverse søk var et mønster fra Burda, 7230 på vei hjem fra Stoffdronning og 1.5 m jersey + 1 m ribb i fargen Mørk støvet mint, på vei til min postkasse.

I går dukket begge pakkene opp! Jeg var veldig spent på fargen, men den var like nydelig som jeg hadde håpet på og jeg bar alt forsiktig inn på syrommet og etter middagen satte jeg i gang med å tegne av mønsteret. Litt spennende med et tysk mønster, men forklaringene sto også på engelsk, og helt bakerst i det bittelille heftet med sømforklaringer sto det sannelig også på italiensk, spansk, nederlandsk - og svensk! Så jeg kom da greit i havn, men selv om mønsteret var av de enkleste, merket "Easy", så var det greit å ha litt erfaring med søm, synes jeg.

Jeg storkoste meg på syrommet i noen timer og spenningen var stor da jeg omsider kunne prøve på meg min nye yogabukse - og den ble helt perfekt! Jeg er jo ikke akkurat A4 i kroppen og da er det en fordel å kunne sy selv og tilpasse beinlengden f.eks. Jeg elsker buksa! Kommer til å bo i den!


Bred og myk ribb i livet og nede på beina og romslig modell ellers, gode lommer og myk jersey! Herlig! Om jeg skal sy flere? Det kan vel tenkes at stoff og ribb i fargen "Rose" på vei til min postkasse... Har regnet på dette og 1,5 jersey + 0,5 m ribb holder til både bukse, topp og sikkert både truse og bokser. Det vil koste 265,- for et helt antrekk, det blir 4 antrekk for samme prisen som EN bukse! Pluss noen kroner i frakt. Jeg elsker at jeg kan sy litt selv altså!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar