På atv'n!

tirsdag 19. november 2013

Historien om medisinen som var umulig å få tak i...

Var hos legen i går og fikk en e-resept på noe syredempende for denne rare magen min. Tuslet inn på et Boots-apotek ved jobben og regnet med at det skulle være grei skuring. Så feil kan man ta.

Etter å ha stått i 25 minutter i kø (!), det er desidert byens tregeste apotek, jeg fatter ikke at det er mulig!; kom jeg omsider frem til kassen bare for å få høre at: "Nei, Boots-apotekene fører ikke denne medisinen, du må henvende deg til et Vitus- eller Apotek1-apotek." Jeg skal ikke si hva jeg tenke og hva jeg hadde lyst til å gjøre med dama bak disken...

På vei hjem dro jeg innom et Vitus-apotek like ved der jeg bor, der kom jeg raskt frem til kassen, de er alltid veldig effektive (Boots har noe å lære der altså!) og serviceminded. Men damen kunne fortelle at "Nei, denne medisinen har vi ikke i så små pakninger som 30 for den går det så lite av!" Jeg så vantro på henne, "Men hvor liten pakning har dere da?" "Jeg kan sjekke om de har det på noen andre apotek i byen?" sa damen forsiktig, men nå var jeg styggsulten og hadde et blodsukkernivå som antagelig var på høyde med skosålene mine og var ikke i humør til å  kjøre byen rundt. "Nei, jeg vil bare vite hvilken pakke som er den minste dere har så jeg kan få legen til endre størrelsen på resepten!" Joda, den minste de hadde var 100 stk.

I morrest sendte jeg en sms til legekontoret mitt (kjekt!) og forklarte saken og ba om legen min kunne øke mengden til 100 så jeg fikk hentet ut medisinen. I Trondheim var det forresten bare ett apotek som hadde 30-pk og det ligger på den andre siden av byen. Fikk så til svar at legen min ikke var på vakt i dag! Men hun skulle få en annen lege til å se på saken.

Om du trodde det var i boks nå, så tok du feil...

I snøvær dro jeg innom Vitus på vei hjem i dag også og håpefull tuslet jeg bort til resept-disken og spurte om det var gjort en endring på resepten min så jeg fikk hentet den ut. Joda, det var en endring, men da til et annet preparat! Jeg holdt på å dåne, men skjønner jo at en fremmed lege ikke ville tredoble dosen på resepten uten å konferere med fastlegen min (som jo ikke var tilstede, ellers hadde jo han gjort det!) og derfor hadde skrevet ut et annet medikament. Og da damen bak disken sa at det var like bra som det som i utgangspunktet hadde vært utskrevet så ga jeg opp og tok det istedet.

Så nå håper jeg dette funker når jeg trenger det da. Lett skal det ikke være.

Nå skal jeg se ferdig episode 8 av Amalies Jul før jeg finner sengen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar