På atv'n!

tirsdag 31. desember 2013

Og derrrr er sesongen i gang!

Hvilken sesong? Skøytesesongen selvfølgelig! I dag fant vi endelig dugelig is og fikk tatt oss en liten tur. Vi gikk på Gangåsvatnet i Orkdal og isen var minst 10-12 cm tykk, men vi holdt oss ganske nære land og hadde ispigger med for sikkerhets skyld.





Jeg trodde jo det hadde rablet helt for Lille Gubben da jeg kom hjem en dag før jul i fjor (altså 2012) og han proklamerte at nå skulle vi kjøpe oss lengdeløpsskøyter - eller pansere som vi kaller det! Pansere?! Jeg - på pansere? Jeg har hele min skøytekarriere gått på danseskøyter og trivdes godt med det, har såvidt prøvd hockey, men de er jo ikke mulig å gå på etter min mening!

Nå har vi begge disse skøytene og er storfornøyde med dem:


Zandstra-Ving som kan brukes både som faste og som klapp, vi har så lagt bare brukt våre som faste. Jeg har egentlig ikke så store føtter, men endte opp med str. 40 (!) i disse, da er det god plass til to par tykke sokker + et isolerende luftlag så jeg slipper å fryse på føttene.

Da vi kom hjem fant jeg ut at jeg skulle prøve de nye broddene mine, har kjøpt brodder til sommer-løpeskoene og tok meg en tur ut. Ble lite løping for jeg kjente jeg var sliten, det merkes at det var første skøyteturen i år! Underveis gikk jeg forbi denne statuen, ganske fin synes jeg:


Skøyteturen ble på ca. 5 km / 50 min og gåturen ble på 7,7 km / 1 time 19 min. Så i dag har jeg virkelig fått rørt på meg og vært ute!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar