På atv'n!

søndag 1. desember 2013

Vi pynter og vi pynter...

It's hard to be a nissemann... *hihi* Her i huset har vi et dypt, inderlig og hjertelig forhold til The Julekalender og når vi ser serien kan vi lange tekstpartier på rams, både ungene og jeg! Man kan jo bare ikke unngå å elske disse folka (bilde lånt av TV2):


Vi har også pyntet litt i heimen denne helga. Julekrybba er på plass:


Krybba er ca. 20 år gammel og lammet har mistet ett øre, men hva gjør vel det!
Et lite nærbilde av Josef, Maria og Jesusbarnet og en ku...


Vi har også et kunstig, lite tre, det er ca. 60-70 cm høyt og opprinnelige hadde det bare lys på seg. Vi har pyntet det litt mer med en stjerne, en glitterlenke, noen kuler og en rar nisse. I jula gjelder definitivt ikke "Less is more" her i huset! (ikke at det gjør det ellers i året heller, men...)


Denne lyskula fikk jeg i velkomstgave (?) fra ett eller annet bomagasin for en del år siden og jeg synes den er så nydelig! Har ikke hatt den oppe hvert år, men da jeg så hvor kjedelig min leilighet så ut utenfra i forhold til de andre i blokka så var jeg nede i kjelleren en tur og fant den frem. Hengte også opp en lyslenke på verandarekkverket og det ble fint.


Naboen har en blinkende lyslenke, men der går grensen for meg altså! Blinking og/eller fargede lys, det finner du ikke hos meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar