På atv'n!

torsdag 10. september 2015

Ferdig!

Endelig ble vi ferdige med pallekarmene! Jeg trengte jo mer surjord og grudde meg rett og slett til å kjøre til Plantasjen, trang og liten parkeringsplass (sist jeg var der var minst halve plassen stengt av!) og mye folk og alt det der. Så plutselig slo det meg - Leira Gartneri! Like ved jobben min jo! Hvor fjern er det mulig å bli!? Jeg har jo handlet dere flere ganger tidligere! Så jeg dro innom før jobb i går og til min store glede viste det seg at jorda kostet bare det halve (!) av det den gjør på Plantasjen! Det HALVE! På Plantasjen koster surjord i sekk 3,22,- kr pr. liter, på Leira 1,68,-!

I ettermiddag fikk vi omsider de siste plantene i jorda så nå er det...

4 store karmer med jordbær:


Den ene blåbærplanten, Poalris heter denne:


Og siden man helst bør ha to for å få større avling står denne ved siden av, den heter Patriot:


Og på enden står aroniaen / svarsurbærene, den heter Moskva:


Pallekarmene står i hesteskoform og planen er å få ganske tette paller både inni "hesteskoen" og hele veien rundt, vi får ta de vi vil av denne typen på en lokal butikk så vi sjekker innimellom hva de har inne:


Nei, vakkert er det kanskje ikke, men morsomt og vi er spente på å se om det overlever vinteren og om det kommer noe bær neste sommer og høst!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar