På atv'n!

lørdag 5. september 2015

Pallekarm-bærhagen

Nå har vi kommet ganske langt med pallekarm-bærhagen vår, 4 store karmer og 3 små - de fire store har fått 5 jordbærplanter i hver, altså har 20 jordbærplanter fått nye hjem i dag. Hva vi skal gjøre med de siste vet vi ikke, de får vel bare stå der de står over vinteren og så får vi se til våren om vi får tak i et par store karmer til tenker jeg.

Det viste seg at jeg hadde kjøpt for lite surjord selvfølgelig. Begge blåbærbuskene, Patriot og Polaris, er satt i jorda, men de skal få en sekk til på deling for å fylle opp kassene godt før barken kommer oppå. Aroniaen (svartsurbærene) har ikke kommet i jorda av den enkle grunn at jeg gikk tom for surjord. Så jeg håper å få tak i mer surjord i morgen så jeg blir ferdig med det hele - bortsett fra at vi mangler en del paller, men det ordner seg etterhvert.

Har dessverre ingen bilder nå, glemte å ta bilder i dag, men så snart vi har fått alt på plass kommer det bilder også - det lover jeg! Enn så lenge får jeg drømme om dette:


og dette:


og ikke minst disse som jeg ikke aner hvordan smaker:


Krysser fingrene for at alt overlever vinteren og gir masse bær neste sommer og høst!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar