På atv'n!

torsdag 20. april 2017

Intervaller

Været viste seg ikke fra sin beste side, men vi lot som om det var sol, hoppet i løpetøyet og kom oss ut med en gang jeg kom hjem fra jobb. +5, noe heftig vestavind og yr i lufta. Hurra. Bjørnson skal få ha april i fred for meg.

Etter 700 m oppvarming begynte vi med intervallene. Selvfølgelig gikk vi alt for hardt ut på det første, men holdt i 3 min. På neste intervall prøvde jeg å øke skrittfrekvensen fremfor steglengden, men da ble jeg så sliten så fort at jeg holdt på å kveles! Så for min del fungerer det bedre å øke steglengden enn frekvensen.

Vi løp vel 6 kjappe med gåpauser mellom, hvert intervall ble på 2 min etterhvert og pausene var like lange (om ikke lenger! *haha*). Etter det 6. intervallet blånektet jeg å løpe flere, jeg var helt gåen og irriterende nok så Lille Gubben nesten uanfektet ut, men han påsto at han var kjempesliten han også. Vi jogget meget rolig et godt stykke, men da motvinden slo til igjen så gikk vi i noen minutter før vi jogget rolig resten av veien hjem.

Vi kom hjem på 42.23 og det er jeg veldig fornøyd med på 5.8 km intervall for første gang! Men vi tenker at vi ikke trenger å løpe så langt om vi skal løpe intervaller, men ta en litt kortere runde da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar