På atv'n!

søndag 2. april 2017

Langtur

Da jeg våknet i dag var det grått utenfor vinduene. Grått og vått og surt. Ok, det var 9 grader ute, men det var vått og grått uansett. Etter en stund innså jeg at det ikke nyttet å sitte og vente på lettere vær, det var bare å komme seg ut!

Siden det var såpass varmt droppet jeg ulltøyet i dag, kun den tykke løpelongsen, kortermet løpetrøye, treningjakke og en vindtett løpevest. Ikke pannebånd eller hansker engang. Og selvfølgelig sommersko!

Første kilometer var som vanlig tung,men jeg bet nå tennene sammen - ett skritt løpt var jo ett skritt nærmere målet.

Omsider kom jeg til Granåsen, hadde jogget alle stigningene og kjente det litt, skal ikke nekte for det! Der var det noen ekstrarunder for å runde 5 km pluss litt mer så jeg skulle være omtrent halvveis før jeg snudde og satte nesa hjemover igjen. Heldigvis var det lettere å jogge hjemover, da er det jo mer unnabakk! Jeg fulgte med på endomondoen underveis slik at jeg skulle være sikker på å runde 10 km før jeg kom hjem. Så at jeg ville klare det med god margin og faktisk hadde jeg såpass med krefter at jeg kunne legge inn et ekstra gir den siste kilometeren!

Turen ble på 10,14 km / 1:17:46, noe som gir 2 ny personlige rekorder i dag!
1 time - 7,9 km, tidligere 7,67 km
10 km / 1:16:19, tidligere 1/16:38.

Utslitt og utrolig fornøyd!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar