På atv'n!

mandag 27. juli 2015

På islandshesttur!

Vi hadde lovt en niese en ridetur med islandshest i bursdagsgave og i dag var det på tide å innfri lovnaden. Vi skulle selvfølgelig bli med selv - det var jo halve poenget!

Turen var hos Åge Kristiansen på Leirbekken islandshester i Orkdalen. Det var tre spente ryttere som troppet opp litt før kl. 10 og fikk tildelt hver sin hest. Niese Anniken fikk hoppa Saga, Lille Gubben fikk vallaken Hørdur (?) som betyr Høvding og jeg fikk en søt, svart liten hoppe som het Sota. Jeg får alltid en av de små hoppene for jeg er så liten selv, men i dag klaget jeg ikke på det!


Vi red ut kl. 10:30 og det gikk unna! Det var ikke mye skritting egentlig og når vi ikke galopperte så tøltet vi! Men en gammel dame som meg, og som i tillegg ikke har sittet på en hesterygg på flere år, kjenner det jo godt etterpå - men det var verdt det!

Saga: 


Sota:


Sota og meg etter turen - jeg var helt ferdig!


Det var utrolig herlig og vi kommer nok tilbake!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar