På atv'n!

torsdag 30. mars 2017

Din slimål!

Jeg må innrømme at jeg trodde slimål bare var et uttrykk man brukte på noen som er mer sleip enn gjennomsnittet, men i dag lærte jeg at det faktisk er noe som heter slimål! En slimål er faktisk en kjeveløs fisk som lever i sandbunnen i sjøen, den er lyserosa og ser ut som en overdimensjonert meitemark, den kan bli opptil en meter lang!

Var ute på tur med det nye objektivet til kameraet i dag (Tokina 80-400 mm) og tok turen innom småbåthavna Terna på Orkanger. Mens jeg ruslet utover moloen til Rorbua kom en ung gråmåke flyvende og plutselig slo den ned i vannet og fanget noe. Dette noe var lyserosa, tynt og minst 30-40 cm lngt! Måken strevde i mange minutter for å få den i seg, men til slutt gikk den ned gitt.





Slimålen utsondret ganske mye slim etterhvert og jeg lurte faktisk på om det kunne være noe plast den satt fast i, men det var det altså heldigvis ikke.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar