På atv'n!

torsdag 2. mars 2017

Formen har steget

Vi har jo vært skråsikre på at formen har stagnert og at vi ikke har hatt noen fremgang, at bare den andre stadig blir i bedre form (at begge to mener det er jo en smule snodig...) og at det ikke blir noe lettere å løpe den samme ruta.

Så begynte vi å se nærmere på statistikken på Endomondo og tallenes tale er klinkende klare - vi løper adskillig raskere nå enn da vi begynte å løpe denne ruta! Det føles ikke sånn, men det er helt uten tvil og det er skikkelig gøy! 

8. desember løp vi samme rute på 42:56, 7:45 min/km i snitt
24. desember 41:44, 7:23 i snitt
8. januar 42:24, 7:50 i snitt
18. januar 43:20, 7:43 i snitt
22. januar 40:54, 7,14 i snitt, ny pers på 5 km med 35:42
2. februar 41:27, 7:19 i snitt
19. februar 40:17, 6:58 i snitt, ny pers på 5 km 34:00!
21. februar 40:34, 7:25 i snitt
2. mars 39:47 min, 7:03 i snitt

Målingene ser muligens litt pussige ut, men gps'en måler samme distanse til å være alt fra 5,45-5,78 km så det varirer ørlite, men allikevel er det ingen tvil om at snittet har sunket og farten har økt betraktelig! 

Og jeg har fått muskler! Både legger og lår har blitt strammere og det kan man jo like!


Nytt pannebånd. Eller nei, jeg har hatt det en stund, men ikke brukt det for det er ganske tynt. Skulle egentlig ha det rosa Kari Traa-pannebåndet, men jeg fant det ikke i gangen og det hadde neppe vært særlig populært om jeg trasket inn på kjøkken-parketten med piggskoene på... Bommet faktisk litt med påkledningen i dag, pannebåndet var for tynt så det ble litt kaldt på ørene og jeg droppet den tynne ulltrøya innerst og det skulle jeg ikke gjort. Berget akkurat, men det var litt kaldt et stykke en stund etter vi var over halvveis.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar