På atv'n!

onsdag 22. mars 2017

Storfint besøk på fuglemateren

Når jeg er hjemme på formiddagen så går jeg gjerne nesten i skytteltrafikk mellom stua og soverommet for å se om det er noen fugler på materen som henger bak blokka. I dag så jeg først en blåmeis og deretter en kjøttmeis og neste gang jeg tittet ut av vinduet så jeg bare snurten av en brun hale! Spant rundt, inn på stua og grafset til meg kamerate som sto på salongbordet og styrtet tilbake og det var bare ett ord som sto i hodet på meg:

EKORN!

Og ganske riktig, der satt det et ekorn og det satt og satt og satt. Nå gikk jeg i alle fall i skytteltrafikk og jeg tror det satt der mellom en halv time og tre kvarter! Knipset en haug bilder og da jeg så nærmere på dem oppdaget jeg at den lille krabaten var temmelig god og rund...


Er det ikke litt tidlig til å være en høygravid ekornfrøken? Måtte spørre min venn Håkon som er naturmenneske på sin hals, men han sier også at ekorn får unger fra mars til september! Han hadde heller aldri sett et så rundt og lubbent ekorn, så da spørs det om det blir noen småtasser i skogen bak blokka om ikke lenge! Det hadde vært koselig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar