På atv'n!

lørdag 4. mars 2017

Mere transportjogg!

Lørdagsvakt og selv om værmeldinga ikke helt slo til så tok jeg joggeskoene fatt også i morrest - klarte faktisk å snakke meg selv til rette der jeg lå under den varme dyna og funderte på å ligge litt lenger og heller ta bilen! Imponerende bare det.

Jogga ned til Lerkendal stadion og på vei mot og over Stavne bru måtte jeg bare innrømme for meg selv at det gikk adskillig lettere i dag enn da jeg løp der sist for 4 mnd siden og det er da enda godt egentlig! Da jeg nærmet meg bussholdeplassen kastet jeg et blikk på klokka, 4 min til bussen skulle komme og 120 m til 4 km... Sånt går jo ikke så jeg tok en spurt bortover fortauet og tilbake og rundet akkurat 4 km. Tittet så på oversiktstavla i buss-skuret, men ingen buss til Risvollan om 2 min sto der. Tittet på rutetabellen på veggen. Selvfølgelig hadde jeg sett feil på ruta, de rutene er ekstremt knølete satt opp!; så det var 15 min til neste buss! Hva gjør man så? Ikke noe lurt å bli stående stille, svett og våt i kulda (-1?) i 15 min, da ville jeg bli iskald. Kastet et blikk oppover veien, nei, det er bare motbakke til neste holdeplass og det gidder jeg ikke. Så jeg startet klokka og tenkte å ta en tur rundt kvartalet. Måtte jo bruke Endomondo, alle vet jo at om det ikke er på Endomondo (eller en annen app) så har det ikke hendt! Kvartalet viste seg å være innmari stort, mye større enn jeg trodde! Begynte etterhvert å lure på om jeg kom til å nå neste buss så jeg økte farten og da jeg kom rundt til holdeplassen viste det seg å være 1,12 km rundt! Og jeg hadde et snitt på 6:50 pr. km på den runden! Morsomt! Etter å ha løpt 4 km på 29:42 først. Kan ikke være annet enn fornøyd med sånt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar