På atv'n!

søndag 20. april 2014

Påskeferie!

Alt godt har en slutt - også påskeferien. Nå er det riktignok 1. påskedag i dag og enda en fridag igjen, men vi skal i navnedags-selskap i morgen så da går jo den dagen også.

Vi, altså Lille Gubben og jeg, dro på hytta på onsdag og kom hjem igjen i formiddag. Selv om været ikke viste seg fra sin beste side så har vi slappet av, kost oss, spist litt snop (men faktisk ligger det igjen en god del på hytta!), spist god mat, lest masse, løst puslegåter og sannelig fikk vi ikke tatt årets første og eneste skitur også!
Jeg har lest disse tre bøkene:


Nå har jeg lest alle de 5 som er oversatt til norsk og jeg gleder meg til nr. 6 også kommer på norsk! Men - Cappelen Damm - har dere sluttet med korrekturlesere!? For disse bar preg av hastverksarbeide altså! Selve oversettingen er grei, men det er alt for mange idiotiske små skrivefeil og på minst ett sted står det feil navn - sånt blir for dumt. Og hvorfor har de kommet kun i paperback??? Spørs om det ikke blir en mail til forlaget her gitt...

Ellers hadde vi det kjempefint, været var litt så som så, bortsett fra på langfredag og i dag, da skinte solen så det var en fryd. Her kommer noen bilder fra årets påsketur:

Det var ikke så mye snø nei!

Stein og lav kan være vakkert det også!

Selfie på tur - jeg digger selfies, da kan man se så teit ut som man bare vil!

Hm - her har visst "noen" merket opp turløypa i nærheten av hytta for et par år siden... *host*

Langfredag var det praktfullt!

Årets første og siste skitur - dessverre ble den ganske kort av naturlige årsaker, det var nesten ikke snø!

Etterpå smakte det godt med koteletter stekt på uteovnen.

Vakker kveldshimmel

På vei tilbake fra hytta i dag.

Horisonten er ikke alltid der den skal være når man sitter i scooterkjelken og tar bilde!

Som sagt - det var ikke så mye snø...

Men det var en trivelig påske og vi gleder oss alt til vi skal på hytta igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar