På atv'n!

mandag 7. april 2014

Ukas trening - uke 14 - 2014 + geocaching og jobbsykling

Uke 14 ble en dårlig uke både treningsmessig og matmessig...!
 
Mandag: 31 min / 12 km på trimsykkelen
Tirsdag: Hviledag
Onsdag: 60 min styrke
Torsdag: Hviledag (ble så tett program at jeg ikke rakk å trene *host*)
Fredag: Hviledag
Lørdag: Hviledag
Søndag: 2,5 time / 5-6 km geocaching med ungene, utrolig artig og vi ble både svette og slitne! Tungt føre i skogen om dagen!
 
Hele 241 min og ca. 18 km... Jaja. Denne uka blir nok bedre håper jeg!
 
I går var ungene og jeg ute på geocaching igjen - det er sabla moro og ungene synes også det er artig å være på tur når vi cacher litt samtidig. Vi skulle finne fem cacher, men fant bare tre gitt... Stavsets Treasure og Hundelufterens boks #1 Blåbærlyngen var ikke å finne. Vi lette vel og lenge og på Stavsets Treasure fant vi med stor sikkerhet stedet den skulle ha ligget, men der var den ikke. Når det gjelder Blåbærlyngen er jeg litt i tvil - vi fant nullpunktet, men det var liksom ikke noen logisk plass å gjemme noe akkurat der...
 
 
Junior2 signerer en av cahcene.

 
Mens Junior1 - eh - snakker med et tre?
 
Vi fant derimot Hundelufterens boks #2 - Bare en boks, Hundelufterens boks #3 - Bare en boks til og  Utkiks stedet mitt :) ganske lett. Byttet ting på alle tre, litt ymse hva som ligger i boksene og det er tydelig at noen tar med seg bytteting uten å legge noe igjen. Og jeg synes ærlig talt ikke kondomer er noe særlig å legge igjen, byttetingene er jo ment å skulle være en liten ekstra "premie" for barn!
 
I går kveld bestemte jeg meg for å sykle til jobben i dag. Det var meldt regn, men bare litt og det tåler jeg jo! Vel, det regnet mer enn jeg hadde regnet med (sic), men siden jeg hadde hoppet i sykkelbuksa med en gang jeg var ute av sengen var det ikke aktuelt å bytte. Sykkelveska sto ferdig pakket med skiftetøy pakket i plastpose også. "Tenk så fornøyd du vil være når du er fremme på jobben!" sa Junior2 - den skal hun få tilbake med renter altså! Høh. Men hun har jo rett da...
 
Det var faktisk ikke så ille å sykle selv om det regnet litt - jeg mangler skjerm på forhjulet og måtte bare flire da jeg fikk sølespruten rett i trynet! Og selv om jeg angret litt helt i begynnelsen oppdaget jeg plutselig at jeg satt og gliste fra øre til øre og storkoste meg! Sykkelbuksa mi viste seg å være vannavvisende så jeg ble ikke våt heller! Gjennom buksa altså.

 
En forholdsvis fuktig selfie vel inne på jobben.
Turen ble på 45 min (gikk 4-500 m med jentungen først) og 7,3 km, tok en vei jeg ikke har tatt før og den viste seg å være veldig grei, på vei til jobb, men jeg tar ikke den veien hjem, da blir det den vante veien over Lerkendal.
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar