På atv'n!

mandag 28. april 2014

En helt tilfeldig forbrytelse

Nå har jeg til slutt mannet meg opp og lest ferdig "En helt tilfeldig forbrytelse" av Arne Garvang (Gyldendal 2013). Grunnen til at det har drøyd litt er ikke at boka var dårlig eller kjedelig, men fordi jeg var usikker på om jeg ville klare lese den på grunn av innholdet. Når det kommer til barn som kidnappes og øst-europeiske nettverk - da sitter det langt inne...
 
Men boka var heldigvis ikke så vemmelig i den retningen som man kunne tro ut fra baksideteksten. Jeg var litt skeptisk til om Pelle Parafin kunne komme greit fra det som krim-forfatter, det skal jeg innrømme! Bøkene hans om "Muffe" er kjempemorsomme, men ville han gå rett hjem også i krim-genren?
 
Jepp! Jeg likte boka veldig godt, synes den var godt skrevet, bra driv hele veien og godt språk - denne skal jeg anbefale for mine lånere, helt klart!
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar