På atv'n!

onsdag 19. juli 2023

Beslagene på mormor-skapet

 Har fått sett litt nærmere på mormor-skapet nå i kveld og håndtakene på skuffen er skrudd fast med to skruer hver og de sitter dønn! Mannen skal hjelpe meg en dag med å få dem løs, men ikke i kveld.

Jeg skrapte forsiktig rundt beslaget med et flatt skrujern og fikk bort malingen og fikk lirket skrujernet under beslaget og det løsnet ganske lett. Det var festet med 4 ørsmå stifter, det får man vel kjøpt går jeg ut fra, skal ta mål så jeg har størrelsen. Beslaget er tynt og veier ingen ting så jeg vet ikke hva slags metall det er laget av, men jeg tror det er ganske så vakkert under malingen! Bare se:

Det er 5 cm langt.


Og det har jo faktisk mønster! Mønsteret rundt kanten er helt skjult under gammel maling, men i midten kan kan skimte et slags prikke-mønster.


Dette blir bare mer og mer spennende! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar