På atv'n!

mandag 24. juli 2023

Skrape, skrape - helt utkjørt!

 Puh. I dag fikk jeg mannen til å hjelpe meg å bære mormor-skapet ut og satte i gang med å skrape av den gamle malingen. Skulle jo tro den satt løst og ville fall av bare jeg så hardt på den:


Men nei. Så heldig var jeg ikke, tid tider satt det steinhardt! Usikker på når det er malt, men 50-60-tallet er nok en god gjetning. Det har nok vært beiset mørkebrunt en gang og det ser ut som det er satt sammen av deler av et gammelt skap og diverse gjenbruksmaterialer.

Jeg skrapte og skrapte...


Fronten


Og skuffen, mannen hjalp meg å skru av de to håndtakene, de var ikke særlig fine og det ene var ødelagt så de skal jeg ikke ha.


Omsider ble jeg ferdig med fronten.


Og med side 1.


Underveis på side 2.


Ferdig med side 2!

Jeg ble ferdig med topplaten også, men da var jeg så sliten at jeg glemte å ta bilde! Nå gjenstår pussing, sparkling, mer pussing, en grundig vask og så maling! Skaffet meg jobb da jeg hentet dette skapet gitt! Men det kommer til å bli sååååå verdt det! Garantert!

Nå har jeg så vondt i armene og hendene at jeg lurer på om jeg klarer å gjøre noe som helst i morgen... 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar