På atv'n!

fredag 22. september 2023

En tredje svanedukke

 Ja, jeg har blitt hodestups forelsket i svanedukker! Denne kom jeg over på facebook og visste at den var i dårlig stand, men den var i dårligere stand enn forventet, det skal sies. 

Uansett - jeg har vasket henne godt og skiftet strikk i armene, det gamle strikket var helt uten elastiskk så armene hang og slang flere cm fra kroppen.


Med litt lirking, en "båndvrenger", en arteriepinsett og nytt strikk så er hun fastere i armene nå, de henger i alle fall tett inntil kroppen!

Hun hadde på seg en kjole som var såpass falmet at jeg endte med å klippe den opp og tegne et nytt mønster av delene, men har ikke rukket å sy ny til henne ennå. Enn så lenge har hun på seg en litt for stor strikkejakke og nysydde mamelukker med blondekant.


Nå sitter hun på en liten Budals-stol og venter på nye klær, jeg må bare få tak i stoff og få tid først!


Men vakker er hun! Smellvakker! Hun har fått fletter i håret og røde sløyfebånd og skal bli riktig så fin når jeg blir helt ferdig med henne.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar