På atv'n!

fredag 11. oktober 2013

En ordentlig lur en!

Som vanlig (nesten da...) tidlig opp og ut på tur! Kl. 7:20 var jeg i farta gitt! Ferden gikk oppover langs Steinanvegen og her skulle hele ferden foregå, bare med et par små avstikkere fra fortauet.
 
"An evening stroll #2,5" var førstemann ut denne morgenen! Lett som en plett! Ok, jeg skumpet tilfeldigvis borti den og snudde på den så den avslørte seg selv, men litt flaks skal man vel ha? Har dessuten funnet tilsvarende før (men i en annen "kamuflasjedrakt") så jeg regner med at jeg hadde funnet den uansett.
 
"An evening stroll #2" var verre! Men hadde jeg nå enda lett ved riktig tre så hadde jeg jo funnet den adskillig raskere da, for den var lett å få øye på i grunnen. Skjønte jo at jeg var på feil plass da jeg så i loggen at noen hadde sett den på 10 m avstand... Peilet nullpunktet på nytt og så opp - og der var den gitt! Jadda.
 
"An evening stroll #1" lå på perfekte koordinater og siden jeg har funnet flere som er gjemt på denne måten tidligere skjønte jeg jo hvor den måtte være så den fant jeg umiddelbart på nullpunktet. Nå mangler jeg bare "An evening stroll #7" så er hele serien i boks! Det blir forhåpentligvis i neste uke en dag.
 
På vei ned igjen bestemte jeg meg for å svippe innom "Vestlia" og se om jeg kunne finne den også. Den lå langt ned i en kjempebratt og glatt gressbakke, men jeg kom meg forsiktig ned uten å gå på trynet. Vel nede var cachen så lett å finne at jeg nesten trodde det var noe annet, men det var det altså ikke og om tallens tale stemmer skal denne ha ligget her i over 7 år! Godt gjort.
 
Ser du luringen:
 
 
Turen i dag ble på 5 km / 1t 10 min, godt fornøyd - tiden flyr når man jakter på cacher!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar