På atv'n!

onsdag 4. februar 2015

Du blir hva du spiser

I perioder hvor jeg ikke er så nøye med maten merker jeg egentlig ikke så mye, men når jeg så tar meg i nakken og sparker meg selv bak og spiser mye grønnsaker og sånt - jo, da merker jeg at energien formelig bobler i meg! De siste dagene har jeg spist 4 grove knekkebrød med kaviar og edamer (frokost og lunsj... jeg elsker det!) om dagen, middagene har vært bl.a. laks med hodekål, cherrytomater og gulrot surret i en kjele og toppet med en blanding av soyasaus, østerssaus, sterk chilisaus og noen dråper sitronsaft med sellerirotfries til - NAM! Sellerirotfries er vanvittig enkelt å lage og smaker vanvittig godt! Skrell sellerirota og del den i staver som om du skulle lage pommes frites av en potet. Sleng dem i en form (legg gjerne bakepapir i bunnen!) og ha på litt matolje, salt og pepper og stek dem i stekeovnen på 200 grader i 20 min. Kan fint slenges i en medium varm stekepanne med olje, salt og pepper i 20 min også. Knallgodt!


(bilde lånt fra bama.no)

I dag ble det 3 kokte egg med kaviar og en klatt bremykt til lunsj og middagen var gresskarsuppe (hjemmelaget av gresskar og søtpotet og godsaker som chili, ingefær og annet godt) og til kvelds har jeg i mange dager spist et halvt beger yoghurt naturell (ca. 200 g) med 100-120 gram blåbær og en liten neve valnøtter, søtet med litt flytende stevia. Kjempegodt og blåbær er jo noe av det sunneste som finnes!

(bildet er lånt fra matportalen)

Det som er litt kjipt nå er at det er lite utevær, eller rettere sagt lite uteføre. Selv med piggsko har folk ramlet overende i hauger og havnet på legevakta med brudd i både armer og bein! På mandag ble det en økt på trimsykkelen for min del og i morra tror jeg det blir en styrkeøkt. På fredag morgen skal jeg på et info-møte på morgenkvisten igjen og tenkte å ta piggskoene fatt som vanlig!

I helgen skal vi på hytta - endelig! Det er alt for lenge siden sist! Det er ulempen med å ha hytte som ligger sånn til at man ikke kommer seg dit i perioden mellom at vegen ikke er kjørbar på grunn av snø og det er for lite snø til å kjøre snøscooter. Jeg skal overtale Lille Gubben til å gå med på saltkjøtt med rotmos til middag på lørdag tror jeg. Mos av gulrøtter, søtpotet og pastinakk eller sellerirot, det er utrolig godt og jeg kan spise uante mengder av slikt!


(bilde lånt av ica.se)

Det ser da utrolig godt ut!? Gleder meg allerede!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar