På atv'n!

søndag 8. februar 2015

Ukas trening - uke 6 / 2015

Da var uke 6 tilbakelagt og jeg har kommet i trenings-siget igjen.

Mandag - jentungen var på sin første konfirmasjonsundervisning og jeg satt for meg selv og småfurtet over at det ikke ble noe trening i dag heller. Blikket falt på klokka på veggen, 19:45, jeg hadde all verdens tid til en trimsykkeløkt! Hoppet i sykkeltøyet og det ble 30 min / 12,5 km, 1 km lengre enn uka før. Fornøyd!

Tirsdag - fri, tantebesøk, kos, gruble og kortspill.

Onsdag - 43 min / ca. 3 km gåtur, gikk sammen med jentungen til skolen og tok meg en liten tur med det samme. Gikk ikke så fort, iført dunparkas og tunge vintersko blir ikke tempoet så høyt, men kroppen kom da i gang for dagen.

Torsdag - fridag, avslapping med kjæresten.

Fredag - gikk/jogget ned til et møte på morgenkvisten, 59 min / 5,8 km. Disse møtene er 1-3 ganger i mnd og jeg liker godt å ta beina fatt når jeg skal dit, tar bussen opp igjen da.

Lørdag - skiftet gardiner (på tide å ta ned nissegardinene nå...), vasket 3 maskiner klær og syklet en økt på trimsykkelen! 34 min / 15,2 km. Jeg pleier å sette meg et mål før jeg setter meg på sykkelen, enten hvor langt jeg skal sykle, eller hvor lenge. Denne gangen var 15 km målet og jeg håpet å klokke det inn på maks 35 min og det gikk fint, jeg nådde det på 33:30 og tråkket bare rolig ned det siste halve minuttet.

Søndag - morsdagbesøk hos svigermor med to bittesmå kakestykker. Før det ble det en god styrkeøkt 40 min så svetten haglet! Det står dårlig til med magemusklene gitt...

Jeg er ganske fornøyd med uka sett under ett - 206 min / 36,5 km. Skulle gjerne hatt en joggeøkt istedet for gåturen på onsdag, men det blir kanskje i uka som kommer? Kostholdsmessig er jeg også fornøyd med uka som gikk, spiser bra med frukt, bær og grønnsaker nå og det kjennes bra!

Ha en fin uke du også!


Tantebesøk er altså besøk av ungenes tanter! Vi møtes hver uke og koser oss i lag. Jeg fikk ikke mensen for den som trodde det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar